קיימות כמה אופציות להתקנה של שערים לחניה. ההחלטה לגבי סוג השער, מיקומו ואופן הפתיחה והסגירה שלו תלויים בכמה פרמטרים.
בחירה של אופציית שערים לחניה
כדי להחליט על אופציה של שערים לחניה, מגיע לשטח בדרך כלל מתכנן או מהנדס כדי לבדוק את הנתונים ובהתאם לכך לקבל החלטה מהי האופציה המיטבית עבור כל אחד מהמיקומים הנדרשים. בהתאם למדידות ולבדיקות השונות של הקרקע, מתקבלת ההחלטה המקצועית ביותר למטרה זו.
מלא פרטים לקבלת הצעת מחיר להתקנת שער לחניה:
כניסה ליישובים, נמלים ולמפעלים
בכניסה ליישובים שאין בהם תושבים רבים כמו מושבים או התנחלויות ביהודה ובשומרון, מתקינים שער לחניה בכניסה כדי למנוע כניסה של זרים ליישוב. מדובר ביחידה אחת של מתכת שהיא אטומה. האופציה המתאימה ביותר במקרים הללו הם שערים נגררים אשר נעים על מסילה. שיטת העבודה של מתקיני מגן גידור היא להקים מבנה של לבנים שיש באמצע שלו מעין כיס. המסילה קיימת לאורכו של כל הכיס ועד סוף הפתח של שערים לחניה.
מתקינים שער על פי הרוחב של פתח הכניסה וכאשר מכונית נכנסת או יוצאת, השער כולו נע לתוך הכיס והוא נותר שם עד שהמכוניות עוברת את השער באופן מושלם. לאחר מכן השער נע על המסילה וסוגר את פתח החניה באופן מוחלט. כך אף רכב לא יכול לנסוע פנימה, אלא רק הולכי רגל בשטח שהוקצה להם.
שערי קונזולים
שערי קונזולים נעים גם הם על מסילה פנימה והחוצה, אך הם לא אטומים אלא בנויים בצורה של גדר. פרופילים מברזל אשר מיוצרים באופן אנכי ובצפיפות על פי התקן. יש אפשרות לפתוח אותם באמצעות שלט רחוק, טלפון סלולרי לעובדים או לתושבים הקבועים. לחלופין יש מקומות שהפתיחה היא רק עם קבלת אישור והשומר מבצע זאת באופן ידני.
מחסומים עם זרוע
אחת השיטות היעילות והנוחות ביותר של שערים לחניה היא באמצעות מחסום לרכב וזרוע. מדובר במחסום שאינו מאפשר כניסה לאנשים שאינם מורשים להיכנס. לעומת זאת מי שמורשה להיכנס, מקליד את הקוד הסודי בסלולרי או לוחץ על השלט רחוק, הזרוע מתרוממת כלפי מעלה וכך הרכב יכול להיכנס פנימה.
סוג זה של שערים לחניה פועל באמצעות מנוע חשמלי אשר מותקן בעמוד שנמצא בסמוך למחסום. באמצעות המנוע הזרוע נעה כלפי מעלה וכלפי מטה על פי הצורך. העיניות האלקטרוניות שמותקנות במחסום זה בוחנות כל רכב בעת הכניסה ובעת היציאה שלו. רק לאחר שהרכב לכל אורכו התרחקו מהשער העינית מעבירה פקודה לזרוע לרדת שוב כלפי מטה עד שיגיע הרכב הבא.
כשמדובר בחניונים הזרוע עולה ויורדת לאחר שהנהג לקח כרטיס חניה בעת הכניסה לחניון או הציג תו חניה ששולם. בדרך זו עולה ויורדת שוב הזרוע. בחניונים מתוחכמים רבים מגן גידור מתקינים במחסום היציאה אפשרות שהזרוע תהיה מורמת כל הזמן, כיוון שהמצלמה זיהתה את מספר הרישוי ונקלט התשלום שבוצע באחת המכונות האוטומטיות ואם מתקרב רכב שלא שילם עבור החניה הזרוע תסגור את המחסום.